Aktuális híreink
Az „Arany Kormánykerék” díjjal az AUTO BILD és a BILD am SONNTAG szaklapok minden évben a kiemelkedő új modelleket ismeri el. Idén a Volkswagen márka rendkívüli sikert ért el: a 49 éves Arany Kormánykerék történetében elsőként nyert egyszerre négy kategóriában. A Golf GTI EDITION 50 az alsó-középkategóriában két elektromos versenytársat utasított maga mögé, az ID.7 GTX Tourer a felső-középkategóriában két német prémium márka modelljét győzte le. Az új Tayron a legjobb családi autóként két SUV-t, egy cseh és egy svéd modellt előzött meg, míg az új T-Roc, amely ezen a héten kerül a kereskedésekbe, elnyerte a szerkesztőségi díjat a „Legjobb 40 000 euró alatti autó” kategóriában.
A konnektivitás biztonságosabbá, kényelmesebbé és hatékonyabbá teheti a járművezetést. Ezért a több mint kétmillió Volkswagen modell Car2X-szel való gyártása Európában fontos lépés a kevesebb közúti baleset felé. A Car2X-en keresztül hálózatba kapcsolt járművek a helyi rajintelligencia elvét használják, és valós időben kommunikálhatnak egymással és a helyi közlekedési infrastruktúrával. Kritikus helyzetekben a forgalmi veszélyre figyelmeztető rendszer figyelmeztető üzenetet jeleníthet meg a digitális műszeregységben a jármű utasai számára. A rendszer számos Volkswagen modellben elérhető – részben alapfelszereltségként, részben opcionális felszerelésként.
A Volkswagen és a Walt Disney Animation Studios különleges együttműködésre léptek a Zootropolis 2. című mozifilm bemutatója kapcsán, amelyet Magyarországon november 27-én láthat először a közönség. A partnerség középpontjában három, kifejezetten a filmhez megálmodott animációs jármű áll, amelyeket a Volkswagen teljesen elektromos ID.3, ID.4 és ID.7 Tourer modelljei ihlettek.
A Touareg belső égésű motoros modell gyártása 2026-ban véget ér. Az alkalom megünneplésére a Volkswagen piacra dobja a „Touareg FINAL EDITION”-t. A modell különleges kiadása 2026 márciusának végéig rendelhető, az ára 32.375.600 Ft-tól kezdődik. A luxuskategóriás SUV 2002 óta lenyűgöző magabiztos karakterével, kiváló kényelmével és csúcstechnológiás funkcióival. A Volkswagen 23 évvel ezelőtt lépett be először a prémium szegmensbe a Touareggel és a Phaeton szedánnal.
A Volkswagen az új modellnevekkel is utat mutat a jövő irányába: A vállalat új névstratégiára épít, amelynek értelmében a cég a belső égésű motorral felszerelt modellek jól ismert elnevezéseit a teljesen elektromos ID. családra is alkalmazza. Az első ilyen autóként 2026-tól az ID. Polo érkezik a piacra. A koncepcióhoz fűződő tanulmány ID. 2all néven ismert.
A Volkswagen márka jelentős mérföldkövet ért el az elektromobilitás felé tartó átalakulásában. Alsó-Szászország miniszterelnöke, Olaf Lies jelenlétében a teljesen elektromos ID. család 1,5 milliomodik járművét ma adták át egy ügyfélnek a Volkswagen emdeni üzemében. A mérföldkövet jelentő jármű egy fekete ID.7 Tourer Pro, amely akár 606 kilométeres hatótávjával2 magasra teszi a mércét a kategóriájában.
100% Volkswagen. A Volkswagen, Németország és Európa legnagyobb elektromosjármű-beszállítója 2025-ben, egy elektromos kompakt SUV modellt mutat be a müncheni IAA MOBILITY kiállításon: az ID. CROSS Conceptet. A modell éppúgy megfelel városi használatra, mint hosszú utazásokra.
A Volkswagen új hatékonysági mérföldkövet ért el a Dél-Olaszországban, a nardói pályán: egy alapfelszereltségű ID.7 Pro S modell 210 kW-os (286 lóerős) teljesítménnyel 941 kilométert tett meg egyetlen akkumulátortöltéssel (nettó 86 kWh). Ezzel a teljesítménnyel jelentősen, 232 kilométerrel vagy 32,7 százalékkal túllépték a modell maximális, (kombinált) WLTP hatótávolságát, ami legfeljebb 709 kilométer. A 941 kilométeres út során az ID.7 Pro S átlagfogyasztása mindössze 9,2 kWh/100 km volt – ez rendkívül alacsony érték. Gázolajra átszámítva a nardói pályán elért átlagfogyasztás mindössze körülbelül 1 liter/100 km lenne. A Nardóban végzett teszt célja az volt, hogy meghatározzák a 2024-ben bemutatott ID.7 Pro S maximális hatékonyságát.
„Ránézésre kisméretű, belülről tágas.” 50 évvel ezelőtt ezzel a szlogennel reklámozta a Volkswagen legújabb termékét, a Polót. Amikor a kisméretű jármű 1975 májusának elején piacra került, senki sem számított arra, hogy a kifejezetten kompakt, kétajtós jármű bestseller lesz – nemzeti és nemzetközi viszonylatban egyaránt, öt évtizeden át, hat generációt megélve, számos rangos díjat bezsebelve, több mint 20 millió eladott modellel, a kompakt jármű szegmens úttörőjeként.
A Volkswagen a Bogár óta kompakt és szerethető autókkal teszi milliók számára elérhetővé a megfizethető mobilitást. Az ID. EVERY101tanulmányjárművel a német járműgyártó most egy belépőszintű tisztán elektromos modellt mutat be. A Volkswagen 2027‑ben dobja piacra a sorozatgyártott változatot, melynek indulóára körülbelül 20 000 euró lesz. Az ID. 2all01már 2026‑ban megjelenik a 25 000 eurós kategóriában. Mindkét modell az új elektromos városi járműcsalád tagja lesz, elsőkerék‑meghajtással, amelyet a Volkswagen Csoport tömegmárkáit tömörítő Core márkacsoport ernyője alatt, márkákon átívelő alapon fejlesztenek. Az új járművek alapja a Volkswagen új modulrendszerű elektromos hajtáskoncepciója, az elsőkerék‑meghajtású MEB.
Az ADAC tesztelői négy évnyi tartósteszt után kiváló értékelést adtak az ID.3-nak. A landsbergi (Németország) Tesztelési és Technológiai Központ mérnökei több mint 160.000 kilométert tettek meg. A legfontosabb tanulság: a nagyfeszültségű akkumulátor nettó kapacitása még mindig 91 százalék. Egy ID.3 Pro S01 modellt teszteltek, amelynek nettó akkumulátor kapacitása 77 kWh volt. Ahogy minden más ID. modellnél, a Volkswagen garantálja, hogy az ID.3 akkumulátora nyolc év használat vagy 160.000 kilométer megtétele után is legalább az eredeti nettó kapacitás 70 százalékával rendelkezik.
A „Your Life. Your Journey. Your Football” szemléletformáló kampánnyal a 2025-ös UEFA Női Európa-bajnokság részeként a Volkswagen kiáll az egyenlő esélyek mellett a labdarúgásban. A Női Európa-bajnokság partnereként és a résztvevő 16 nemzeti szövetség közül hét támogatójaként a vállalat ismételten hangsúlyozza elkötelezettségét az egyenlőség mellett a labdarúgásban. A Volkswagen által szervezett, „Női egyenjogúság” tematikájú panelbeszélgetésen gazdasági és sport szakértők vitatták meg a női labdarúgás fejlődését, valamint a nők társadalmi láthatóságát.