Harc a közhelyek ellen: A Volkswagen állást foglal szemléletformáló kampányával a Női EB-n
A „Your Life. Your Journey. Your Football” szemléletformáló kampánnyal a 2025-ös UEFA Női Európa-bajnokság részeként a Volkswagen kiáll az egyenlő esélyek mellett a labdarúgásban. A Női Európa-bajnokság partnereként és a résztvevő 16 nemzeti szövetség közül hét támogatójaként a vállalat ismételten hangsúlyozza elkötelezettségét az egyenlőség mellett a labdarúgásban. A Volkswagen által szervezett, „Női egyenjogúság” tematikájú panelbeszélgetésen gazdasági és sport szakértők vitatták meg a női labdarúgás fejlődését, valamint a nők társadalmi láthatóságát.

„Évek óta teljes szívvel támogatjuk mind a női labdarúgást, mind a női labdarúgókat. Szeretnénk hozzájárulni ahhoz, hogy a nők láthatóbbak legyenek – a labdarúgásban, és ezáltal a társadalomban is” – emelte ki Christine Wolburg, a Volkswagen márka márkaigazgatója a panelbeszélgetésen, a német-dán EB-mérkőzés előtt Bázelben.
A járműgyártó elkötelezettsége nemcsak a csúcsteljesítményre irányul, hanem a sokoldalúságra is: így a Volkswagen azon felül, hogy az UEFA Női Európa-bajnokság svájci partnere, támogatja a Future Leaders in Football képzési programot is – egy olyan platformot, amely lehetőséget teremt a világ minden tájáról érkező, a labdarúgás iránt szenvedélyesen érdeklődő fiatal nők számára, hogy megosszák egymással ötleteiket. „Ezzel a workshop-sorozattal még nagyobb női részvételt ösztönzünk a labdarúgásban” – mondja Wolburg.
Nem utolsósorban a Volkswagenhez hasonló vállalatok elkötelezettségének köszönhetően – amely 2012 óta aktív partnere a VfL Wolfsburgnak – a női labdarúgás rövid idő alatt „hihetetlen előrelépést” tett, nyilatkozta Alexandra Popp, a német válogatott egykori csapatkapitánya. „A női labdarúgás láthatóságának fejlődése az elmúlt években rendkívül pozitív irányt vett. Rövid időn belül a professzionalizmus, a minőség és a tudatosság jelentős növekedésen ment keresztül.”
A panelbeszélgetés során Lisa Währer, az FC Viktoria Berlin ügyvezetője kiemelte azt a pozitív tényt, hogy a 16 EB-résztvevő közül nem kevesebb mint hét csapatnál női edző dolgozik. „Ez olyan előrelépés, amit a munka világában is szívesen látnék. A nők még mindig gyakran alulreprezentáltak vezetői pozíciókban, pedig a társadalom 50 százalékát teszik ki.”
A Burda kiadó bizonyítja, hogy lehet másképp is: ott két nő – Anke Helle és Mateja Mögel – a „freundin” magazin főszerkesztői. „Kettős vezetésként azt szeretnénk megmutatni, hogyan tudják a nők jobban támogatni egymást” – mondta Mögel a bázeli panelbeszélgetésen. „Mi magunk is a női érvényesülést éljük meg.”
A 2022-es UEFA Női Európa-bajnokságon a Volkswagen #NotWomensFootball szemléletformáló kampánya nemzetközi figyelmet keltett. Ezzel a szándékosan provokatív szlogennel a járműgyártó arra hívta fel a figyelmet, hogy a nyelvhasználat különbséget tesz a labdarúgás és a női labdarúgás között – mintha különböző sportágak lennének. A 2025-ös UEFA Női Európa-bajnokság „Your Life. Your Journey. Your Football” szemléletformáló kampánya ezt a kérdést feszegeti: „Kié is valójában a labdarúgás?”. A kampány a labdarúgáshoz fűződő személyes kapcsolatokra helyezi a hangsúlyt. A válasz egy részét egy videóklip mutatja be, amelyben a német női válogatott fontos szerepet játszik.